Retourneren
Bij Bijzondere Bedankjes heb je het recht om binnen 14 dagen, zonder opgave van redenen, een artikel retour te sturen (herroepingsrecht). Binnen deze periode mag je het artikel bekijken en beoordelen zoals je dat ook in een fysieke winkel zou doen, tenzij anders aangegeven.
Herroepingstermijn
De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop:
- je het artikel hebt ontvangen;
- je bij een bestelling van meerdere artikelen, het laatste artikel hebt ontvangen;
- je bij een artikel dat uit meerdere onderdelen bestaat, het laatste onderdeel hebt ontvangen.
Hoe maak je gebruik van het herroepingsrecht?
Je kunt je retour aanmelden door het artikel in te leveren bij een PostNL Servicepunt, DHL Servicepunt of DPD ParcelShop.
Na aanmelding heb je nog 14 dagen de tijd om het artikel daadwerkelijk aan ons te retourneren.
Voorwaarden voor retourneren
Je kunt het artikel alleen retourneren als:
- het artikel compleet is;
- het zich – voor zover redelijkerwijs mogelijk – in de originele staat en verpakking bevindt;
- het geen op maat gemaakt product betreft of een artikel dat niet geschikt is om terug te sturen vanwege gezondheidsbescherming of hygiëne (zoals etenswaren).
Let op: wanneer je het artikel op een andere manier gebruikt dan toegestaan voor beoordeling, zoals je dat in een winkel zou doen, kunnen wij je aansprakelijk stellen voor waardevermindering.
Uitzonderingen
Sommige artikelen kunnen niet geretourneerd worden. Dit geldt onder andere voor:
- op maat gemaakte producten of artikelen die speciaal volgens jouw wensen zijn samengesteld;
- producten die omwille van hygiëne of gezondheidsbescherming niet retour kunnen, zoals etenswaren.
Grote of zware artikelen
Sommige artikelen zijn te groot of te zwaar om met reguliere pakketdiensten (DHL, PostNL, DPD) te verzenden. Deze artikelen worden geleverd via een gespecialiseerd transportbedrijf (zoals TransMission). In dat geval wordt bij een retour het artikel door ons opgehaald.
Indien wij de retourzending verzorgen, wordt er €75,- ingehouden op het terug te ontvangen bedrag. Wanneer onze transportdienst toevallig bij jou in de buurt is, wordt het artikel kosteloos opgehaald. Uiteraard mag je de retour ook zelf regelen, in dat geval ontvang je het volledige bedrag terug.
Belangrijk: voeg altijd de originele factuur toe aan de retourzending.
Teruggestuurde zendingen
Zendingen die niet kunnen worden afgeleverd door bijvoorbeeld DHL, komen meestal terug naar ons magazijn. Veelvoorkomende oorzaken zijn:
- foutieve adresgegevens (verkeerde straatnaam, huisnummer, postcode of plaats);
- geadresseerde onbekend;
- zending geweigerd bij aflevering.
Zodra je bestelling via de website is bevestigd, is het doorgaans niet meer mogelijk om adresgegevens aan te passen. Wordt de zending opnieuw verstuurd, dan brengen wij opnieuw verzendkosten in rekening.
Voor zendingen die worden geweigerd bij aflevering, of na verzending worden geannuleerd, rekenen wij standaard retourkosten.